Äntligen helg

Så jävla otroligt underbart skönt med helg. Igår upptäckte jag till min förskräckelse att jag hade inte mindre än 80 sidor kurslitteratur att läsa inför föreläsningen med Kavaj Kennet idag. Så jag satt och pimplade kaffe medan jag tvingade mina ögon att fokusera på sidorna som aldrig ville ta slut.  Att författarna envis med att använda ord som "distinktion"  "enär"  och "fragmenterad" istället för "klarhet", "eftersom" och "splittrad" gör inte det hela bättre. Man behöver ju först och främst en omänsklig koncentrationsförmåga och en jäkla ordlista innan man kan börja få ut en djupare innebörd. Jag ska börja prata såhär så ingen begriper...

Idag efter föreläsningen åkte jag hem, åt mat och powernappade innan jag kröp ner i ett varmt bad med en stor kopp kaffe för att slappna av. Ikväll blir det middag och lite in i dimman med mina TÖRTÄLS (så heter vår nollningsgrupp) och eftersom jag tyvärr har massa plugg imorgon lär det inte bli altför sent för min del. Ledsen Annica men jag kommer inte krypa under några tåg, starta skogsbrand eller sno någon brandsläckare den här helgen........... Vänta någon vecka ;)



"Det är min eminentaste mening att enär det är helg bör ni tillvarataga denna." //Frida 

Kommentarer

Kommentera muppäggsmaffian här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0