Helgens historier.

Jag hatar att erkänna att Annica fick rätt men jag har fått för mig att det ger mig dålig karma att ljuga. Jag skulle vilja påstå att jag skötte mig exemplariskt och felfritt igår men så var inte fallet utan naturligtvis klantade jag mig. Som alltid.
Första incidenten inträffar runt 11 på väg in till krogen.

Tova: "Akta vägen där det är en stor vattenpöl. Gå på gräset!"
Snick snack tyckte jag, det var ju bara lite fuktigt på vägen och jag var bergssäker på att mina välutrustade regndojor (små balerinaskor i guld) skulle klara av detta. Tyvärr hade Tova rätt och det VAR verkligen en vattenpöl och vattnet nådde mig upp till anklarna. Det rann in i mina prima balerina skor och jag chipade om fötterna och lämnade blöta spår efter mig resten av vägen.

Nästa incident inträffar inne på Corona. Jag och min nya ekonomi kompis sitter med varsin öl och snackar i en soffa då jag är väldigt inne i en historiga och gestikulerar med armen omkull hela ölen på min nya kompis. (Obs det var ju inte heller den öl som va min jag spillde ut) Som förvånansvärt nog inte blev förbannad.


Ikväll ska jag ta det nyktert men frukta inte, jag lär garanterat ställa till med någonting ändå.
//Frida

Kommentarer

Kommentera muppäggsmaffian här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0