Veckans Pinsamma - Bion

Jag och Annica tenderar att skämma ut oss, göra oss till åtlöje, göra bort oss totalt lite då och då och varje vecka framöver kommer en av oss att bjuda på en goding från arkivet.

Jag inleder "Veckans pinsamma" med att berätta om mig och Bion

Denna incident inträffade under premiären av Sagan om Konungens återkomst. Jag hade sedan länge ruvat på premiärbiljetter då jag en vecka innan premiären gick och drog på mig influensa. Dagen till ära var jag inte frisk än men jag hade börjat krya på mig och beslöt mig för att gå trotts sjukdomen. Det gick aldeles utmärkt hela filmen - ända tills Frodo förstört ringen. Då får jag världens jävligaste och mest högljudda host atack i världshistorien varpå hela publiken irriterat blänger på mig. Mina ögon tåras av all hosta och jag försöker dricka lite läsk men hostan återkommer strax med full kraft. Ovanpå detta börjar jag tokblöda näsblod. Vid det här laget var det inte en möjlighet att försöka låtsas som ingenting och jag var tvungen att ta mig ut till en toalett. Dessverre var den dumma biosalongen konstruerad så att man var tvungen att gå upp på scenen framför filmen för att ta sig ut. Jag ville göra detta så diskret som möjligt för att inte störa de andra gästerna men icket. Mitt på scenen (samtidigt som jag hostar så mina lungor håller på flyga ut och blodet sprutar från min näsa) gör jag en katastrofal megasnubbling och landar i ett magplask. Hela salongen asgarvade och jag vågade inte gå tillbaka till min plats sedan utan såg klart filmen i dörröppningen med huvan noga täckande för mitt ansikte.


Kommentarer

Kommentera muppäggsmaffian här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0