Veckans pinsamma - Yogan och musprutten

För två år sedan hoppade jag och min kompis på en power-yoga kurs i hopp om att bli lite mera smidiga och starka. Detta funkade faktiskt så till den grad att mina kompisar började säga saker som "Usch vad äcklig du är Frida du skulle typ kunna vika ihop dig och få plats i en liten låda" Jag vet fortfarande inte om detta bör ses som en komplimang eller inte... Men min vunna smidighet hör inte hit, det gör däremot min kattastrofala klumpighet. I Yoga finns det en serie övningar man utför varje gång, bland annat en som kallas skulderstående vilket är precis vad det låter som - man sträcker benen rakt upp i luften med hjälp av armarna och står enbart på skuldror och huvud. I alla fall så böjs mitt bäcken i en konstig vinkel då jag gör detta vilket resulterar i att en massa luft åker in mellan benen och - ja ni fattar. En gång när vi gjorde detta tappade jag plötsligt balansen och föll i slomotion åt sidan samtidigt som jag ger ifrån mig en gigantiskt högljudd mus-prutt. Det var som om luften gick ur en balong och jag slutade inte då jag väl landat på marken utan bara låg där och surrade. Hela min grupp bara stannade upp och stirrade på mig, jag vet inte om dom trodde jag pruttade på riktigt, vilket jag inte kan bestämma mig för skulle ha varit mer eller mindre pinsamt. I alla fall gick jag inte tillbaka till den gruppen någe mer och jag började använda tampong varje gång jag körde yoga för att förbygga några fler muspruttar......


Kommentarer

Kommentera muppäggsmaffian här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0